Éld az életed

Mindenről, ami velem történik és mindenről, ami nem. :D

Friss topikok

  • Zolte: Azt nem én alakítottam olyanra...:D (2010.08.25. 23:14) Conscience
  • eddyfeatgordius: sztem a durva változásos dolgok megérnének egy misét posztként, ha publikusak:$ am fasza írás ahho... (2010.07.17. 00:21) Just to know
  • Zolte: Dolgoztam... (2010.07.14. 22:51) No title
  • eddyfeatgordius: Tetszik ez a bejegyzés nagyon...végre megfogtál valami filozófiai szálat:) és ami azt illeti, ezér... (2010.06.28. 01:13) post it
  • Zolte: A zízirájder az nagy terv, mert flash lenne. Az angol nyelv meg csak jött. :D Persze, hogy érted, ... (2010.06.25. 16:08) Hey!

Education

2010.04.22. 23:41 | Zolte | Szólj hozzá!

Címkék: vélemény suli gondolatok vegyes mindensemmi

Sziasztok! Ma tematikus poszt lesz, felvázolom a dolgokat, amiket én gondolok.

Oktatás:

Ideális tanár: korrekt, következetes, megalapozott szakmai tudás és jó előadó és átadó képesség jellemzi. Ezen négy tulajdonsága alapján lehetősége nyílik arra, hogy megbízható tudású diákokat neveljen ki, akiktől ki is lehet kérdezni a leadott anyagot oylan szinten, ami biztosítja, hogy a lehető legkevesebb tudást felejtsenek el. "Az élet célja, e kűzdés maga."

Ideális diák: önkritikus, kompromisszumképes, illemtudó és tanulni akaró A lényege, hogy határozottan álljon ki a tudás szerzéséért. Ne akadályozza feleslegesen a tanár munkáját (és egyben önmagáét), de határozottan lépjen fel az ellen, amely a tudás megszerzését nem segíti. "Tanulj tinó, ökör lesz belőled."

A magyar oktatásban vannak ideálok. Csak mindkét csoport elszórtan van jelen az iskolákban. A diákok talán nem szóródtak annyira szét, de itt is aprózódás figyelhető meg.

Az oktatási rendszerek leképezik egy ország berendezkedését, társadalmi fejlődését. Ezért nem lehet két ugyanazon modell hatásos két különböző államban. Mintákat lehet átvenni, de ezeket mindig optimizálni kell az adott körülményekhez. Jól körülírható határok nélkül nincs jól működő rendszer. Ezt a felsőbb vezetőknek kéne belátniuk. Emellett fontos szempont, hogy az oktatás hosszú távú üzlet, amelyre a magyar még nem képes.

A magyar ember régebb tanult, és eszével kivívta az embertársai tiszteletét. Ma a magyar okos, és tanítani akarja a többit. Ma ezért körberöhögik, mert nem látja, hogy már nincs mit osztani azoknak, akik lekörözték. Ezért elfogad mindent az okosoktól, pedig ő sem hülye. Csak nem ismeri a határait és nincsenek határozott körvonalak.

Nem lehet mindenki mindenben oylan jó, mint a másik. Az integrált oktatás nemes célja mellett elsikkad az a jelenség, hogy a különböző csoportok egyre több saját iskolát, óvodát alapítanak, működtetnek. Ilyen pl. a tanulási nehézséggel rendelkezők iskolája, a romák óvodái, ahol olyanok vezetik a gyermekeket, akik közülük valók. Ez viszont ellent mond az integrált oktatás fő elvének. Ezt viszont eltúlozzák a fejesek, és erőszakkal kényszerítik a végleteket az emberekre, holott az arany középút ennek a célja. Hogy akinek lehetősége legyen "normálissá" fejlődni, az ne legyen speciális közegben. Ezt viszont kényszeríteni nem lehet.

Magyarországon sikeresen elindult egy program, ami szétszakítja a gyermekeket "elit"-re és azokra, akik nem emelkednek ki annyira. Az elit aratja a sikereket, a többi (általában a nagyobb arány) pedig egy semmilyen szintre degradálódik, főleg, ha egy speciális gyermek miatt a pedagógusnak nincs módja kellően felfejleszteni a nem elitet. Ez pedig szakadékot szül, egyre nagyobbat. Ezt nevezhetnénk tudásbeli szegregációnak, ami jelenleg központi irányítás alatt megy. Elvben pedig pont a szegregáció ellen küzdünk. Ez viszont így nem megy, meghasonlott országként. Vagy mindenki ugyanolyan, és uniformizálódunk, vagy szegregáció lesz, amelyben hidat képezünk egyik csoportból a másikba és megpróbáljuk tompítani a különbséget a lehető legalacsonyabb értékre. Nem rasszizmus, nem diszkirmináció, ha támogatom a roma iskolákat, óvodákat. Ha egymással összefogva, egymást segítve felemelik önmagukat, akkor azzal csak nyer mindenki. Nem csak a fehér magyarok tudnak okosak lenni, és nem csak a romák buták. Nem szabad azt hinni, hogy a szerepeket leosztották, és ez az okos, másik meg a tanuló. Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy től közel sem szabad kerülni. Ki-ki legyen meg a saját világában, őrizze meg egyediségét, és alakítsa ki módszerét. A lényeg az, hogy ezt minél jobban hangoljuk össze. Ehhez viszont értelem kéne, drága felsővezetők, oktatásügyi szakpolitikusok. Nem a hangzatos prgramok, külföldi mintahalmok jelentik az egyedüli megoldást, hanem végre szembe kéne nézni azzal, ami van. A magyar valósággal. Amit mi kaptunk Önöktől. Lízingeltük személyi jövedelem- és más adónkkal. A törlesztés megy drága fejesek, ideje lenne virítani azt, amiért fizetünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://zolte.blog.hu/api/trackback/id/tr311944135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása